XLIII absolutoryjna sesja Rady Miesjkiej w Ustrzykach Dolnych

Przewodniczący Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych zaprasza na obrady XLIII absolutoryjnej sesji Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych, która odbędzie się 13 lipca 2021 o godzinie 9:00 w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego.

Porządek obrad:

1. Otwarcie XLIII absolutoryjnej sesji Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XLII sesji Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych.
4. Procedura rozpatrzenia Raportu o stanie Gminy Ustrzyki Dolne za 2020 rok:
4.1. przedstawienie Raportu o stanie Gminy Ustrzyki Dolne za 2020 rok,
4.2. otwarcie dyskusji,
4.3. wystąpienia formalnie zgłoszonych mieszkańców Gminy Ustrzyki Dolne,
4.4. wystąpienia radnych Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych,
4.5. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Ustrzyk Dolnych.
5. Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdania finansowego za 2020 rok.
6. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Ustrzyki Dolne za 2020 rok:
6.1. odczytanie opinii Komisji ds. budżetu i finansów w sprawie w/w sprawozdań oraz informacji o stanie mienia gminy Ustrzyki Dolne,
6.2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Ustrzyki Dolne za 2020 rok,
6.3. dyskusja,
6.4. podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2020 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2020 rok,
6.5. odczytanie protokołu Komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Ustrzyk Dolnych,
6.6. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie udzielenia Burmistrzowi Ustrzyk Dolnych absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2020 rok,
6.7. dyskusja,
6.8. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Ustrzyk Dolnych absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2020 rok.
7. Prezentacja pozostałych uchwał. Opinie komisji. Dyskusja. Głosowanie:
7.1. w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego w spółce Gospodarka Odpadami spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ustrzykach Dolnych i objęcie nowo utworzonych udziałów przez wspólnika Gminę Ustrzyki Dolne,
7.2. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Ustrzyki Dolne na temat budżetu obywatelskiego na 2022 rok,
7.3. w sprawie zaciągania zobowiązań w zakresie wydatków inwestycyjnych o wartości przekraczającej kwoty ustalone w uchwale budżetowej na 2021 rok,
7.4. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Ustrzyki Dolne na rok 2021,
7.5. w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Ustrzyki Dolne,
7.6. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż położonej w miejscowości Ustrzyki Dolne nieruchomości mienia komunalnego,
7.7. w sprawie pozbawienia kategorii dróg gminnych położonych w gminie Ustrzyki Dolne.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Sprawy różne.
10. Zakończenie obrad.

Zgodnie z art. 28aa ust. 6, 7 i 8 ustawy z dnia o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.) w debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.