Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Na mocy obowiązującej od 1 stycznia 2021 r. nowelizacji ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków, każdy właściciel nieruchomości oraz zarządca budynków i lokali ma obowiązek złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.

Deklarację będzie można złożyć od dnia 1 lipca drogą elektroniczną na stronie: zone.gunb.gov.pl lub w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (wniosek dostępny pod adresem: https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/).

Na złożenie deklaracji obywatele będą mieli 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw. Pozyskanie rzetelnych  informacji od mieszkańców na temat źródeł ogrzewania swoich domów oraz stosowanego opału, pozwolą na podjęcie skutecznych działań mających na celu poprawę jakości powietrza.

Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane  i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków. Niezłożenie deklaracji zgodnie z art. 27h ust.1 w/w ustawy jest zagrożone karą grzywny.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq oraz stronie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych.