Program "Wspieraj seniora" w Gminie Ustrzyki Dolne

Seniorze Twoje zdrowie jest najważniejsze! Nie lekceważ zagrożenia i zostań w domu. Skorzystaj z ogólnopolskiej infolinii 22 505 11 11 i zgłoś swoje potrzeby. Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8:00 do 21:00.

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych informuje, że Gmina Ustrzyki Dolne przystąpiła do programu „Wspieraj seniora" ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. 

Celem programu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorów w wieku 70 lat i więcej, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu i nie są w stanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby. Usługa wsparcia będzie polegała między innymi na dostarczeniu zakupów obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Koszty zakupów pokrywa Senior.

Program adresowany jest do:
1.    osób w wieku 70 lat i więcej, które pozostaną w domu w związku z zagrożeniem zakażeniem COVID – 19;
2.    w szczególnych przypadkach osoby poniżej 70 roku życia. 

Realizacja usługi wsparcia w postaci dostarczenia zakupów nie przysługuje osobie, która korzysta z usługi opiekuńczych, bądź specjalistycznych usług opiekuńczych. 

Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.

MECHANIZM UDZIELANIA POMOCY W RAMACH PROGRAMU „ WSPIERAJ SENIORA”

1.    Zadzwoń na ogólnopolską infolinię 22 505 11 11, która została uruchomiona w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów i zgłoś swoje potrzeby. Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8:00 do 21:00.

Pamiętaj żeby zapisać datę i godzinę kiedy dzwoniłeś. Dzięki tym informacjom będziesz mógł później zweryfikować czy na pewno kontaktuje się z Tobą pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej. 

2.    Osoba przyjmująca na infolinii zgłoszenie przekieruje Twoją prośbę o pomoc do Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej. 

3.    Pracownik Ośrodka skontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji poda datę i godzinę Twojego zgłoszenia. Jeżeli podczas rozmowy telefonicznej osoba, która do Ciebie zadzwoni nie poda prawidłowej daty i godziny Twojego zgłoszenia bądź czujny – to może być oszust. 

Następnie pracownik Ośrodka zweryfikuje Twoje zgłoszenie i ustali kto i w jakiej formie będzie mógł Ci pomóc. Usługa wsparcia może polegać na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym przez Ciebie zakresem, obejmującym artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej.

Możesz również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych (jeśli ich zakres nie wymaga Twoich upoważnień lub udostępniania danych wrażliwych). 

Pamiętaj, że zakres pomocy jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym. Nie możesz zatem poprosić np. o usługę sprzątnięcia mieszkania.

Koszty zakupów pokrywasz Ty. Pomoc w postaci usług, np. w sprawach urzędowych są nieodpłatne. 

W dalszej kolejności pracownik Ośrodka poda dane osoby, która przyjdzie do Ciebie w celu pomocy oraz datę. Seniorze pamiętaj o zapisaniu numeru do MGOPS w Ustrzykach Dolnych oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie. 

W razie wątpliwości zadzwoń do Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych  tel. 13 461 18 68.

4. Wyznaczona przez MGOPS osoba przyjdzie do Twojego miejsca zamieszkania. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko. W przypadku pomocy w formie zrobienia zakupów pieniądze przekazujesz przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustali indywidualnie Ośrodek Pomocy Społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą. 

Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

5. Odbierasz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

Pamiętaj! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne!